7. marts 2012

Vera 2 år

Da drengene vågnede blev de overraskede over at der var pandekager til morgenmad.. men det var der en ganske særlig grund til - idag er det nemlig d. 7. marts - 2 år siden Vera kom til verden. På morgenbordet stod et lille træflag...og der blev spist pandekager til den store guldmedalje..

..Og traditionerne (hvis man kan sige det efter at vi har gjort tingene en gang,  sidste år).. står helt tydeligt for drengene... "og så skal vi drikke varm kakao hos Vera".. og ja det er det vi skal.. sidst på eftermiddagen går vi alle op til Vera, sætter små flag, drikker varm kakao med flødeskum og spiser muffins.. og så står den på storebror/lillebror gaver.. og aftensmad med dem der er her:)

Da jeg havde afleveret L i børnehaven gik turen videre op til Vera, med fødselsdagsblomster..

Meget rørende at stå i køkkenet og binde buketten til en 2 års fødselar - min datters 2 års fødselsdag...For mig vokser Vera dog ikke fysisk, mit billede af min datter er min lille babyprinsesse på knap 3 måneder... Hver blomst er fyldt med kærlighed til Vera...
Det ganske særlige i år var at jeg havde Veras lillebror V med og trillede afsted med Veras røde barnevogn - Meget stort - dobbelt - kontrastfyldt og et mix af sorg, savn og glæde over at høre de dejligste lyde fra barnevognen.. Være midt i livets yderliggående kontraster...

Vinden bed i kinderne da jeg stod hos Vera - en 2 års fødselsdag plejer at være varm.. Men det er lige her på Veras sted at jeg kan fejre min datter på denne dag - hårdt og dejligt at mærke savnet bide...

3 kommentarer:

  1. Åh kæreste du! Der kommer tårer hver gang jeg er herinde. Hende Vera har sat sig dybe spor. Jeg husker Elisabeths første fødelsdag som storesøster. Det var sandelig kontrastfyldt. Traditionerne er gode at have - helt ligesom med dem for de levende. God idé med pandekager til morgenmad og kakao i kulden hos Vera! Vi giver også lillebror/søster gaver her ud over dem Elisabeth får. Virkelig rørende når det er noget hendes søskende har lavet. Kram til dig og tillykke med din lille pige.

    SvarSlet
  2. Tillykke med Vera (selvom det er lidt tid siden)!

    Jeg synes at det lyder som en rigtigt god måde I fejrer Vera på - godt for børnene og for Jer voksne.

    Jeg synes at du er virkeligt god til at sætte ord på savnet - det mærkes også på den anden side af skærmen.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet