6. marts 2011

Hullet i hjertet - Dagen før Veras fødselsdag..

Lige nu er jeg helt alene hjemme.. Drengene og Torben er taget på "eventyr".. og jeg har de sidste timer nydt bare at tusse rundt og bare "være" og forberede mig lidt til Veras fødselsdag i morgen.. Nyder stilheden og pladsen til alle følelser..
Jeg har været at være på kirkegården og gøre Veras sted fint til i morgen.. Det lykkedes mig at grave det fineste stenhjerte ned i jorden, det skulle 40 cm ned, et stenhjerte hvor der er en vase til blomster i midten.. Jeg lagde stenen Ludvig har malet over hullet i stenhjertethjertet (vasen) da blomsterne først skal i i morgen.. Hullet i hjertet - også i stenhjertet, det havde jeg ikke tænkt på før jeg skrev det nu.. Jeg plantede også vintergækker fra vores have på hendes lille høj..
Jeg har lige bundet den fineste buket til Vera, den dufter skønt og er i søde pigefarver; lyserøde nuancer, hvid og gul.. Roser, tulipaner og duftranke..Det var med tårer ned af kinderne og med stor kærlighed og et hav af tanker jeg bandt den.. Blomster til min datter.. det er helt forkert men i denne "omvendte verden" er det noget af det jeg kan.. Jeg kan sætte blomster på Veras grav.. Men det fjerner ikke hullet..

Buketten til Vera til hendes 1 års fødselsdag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar