7. december 2010

Aftentanker om livet lige nu og her..


Verden er blevet en anden.. Nuet og øjeblikket er det eneste jeg kender og kan påvirke, det eneste jeg har i mine hænder, hvis det er til at fange. Det næste øjeblik, er kun interessant, når det der der, hvis det er der eller kommer?..(der giver mening i mit hoved.. men ser lidt snirklet ud).
Der er ingen garantier eller selvfølgeligheder i mit liv mere (eller det ved jeg nu at der ikke er og aldrig har været), den gyngende grund mærkes og kan ikke skubbes væk så let...Verden er, set med disse briller, blevet mere barsk, men drejer jeg hovedet lidt, er verden blevet mere skarp og smuk, med nærvær og ærlighed som bærende elementer.. Kræver mod at være ærligt i øjeblikket og kræver at jeg tør se den verden jeg befinder mig i, "i øjnene"..og mærke ind til detaljer - hvordan føles det i maven?  At åbne øjnene medfører større vidder, men også forandring og omformninger..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar